BeFunky-collage__1_
'Det er et forsøg på at sætte ansigt på og vise os, at det er rigtige mennesker, der knokler. Problemet er bare, at det ikke rykker noget ved dig'. (Arkivfoto) Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix og Celina Dahl/Ritzau Scanpix

Kampagner skal rykke dagsordenen under OK21: 'Problemet er, at vi har set det før – om og om igen'

9. feb 2021, 06:00
Hvis en politisk kampagne skal gøre en forskel og få beslutningstagerne til at skifte mening, så skal de først og fremmest overraske. Gør det ikke det, så rykker de intet. Sådan lyder dommen fra eksperter, der ikke tror meget på kampagnen 'Alle offentligt ansatte er 3000 kroner mere værd'.

På et billede på Facebook står en dreng og holder et stykke papir foran sig. 'Vores pædagoger er 3000 kroner mere værd', står der på papiret.

Billedet, man opfordres til at dele, er bare et af flere kreative påfund, som initiativtagerne bag OK21-kampagnen 'Alle offentligt ansatte er 3000 kroner mere værd' har fundet på. Således findes også billeder af offentligt ansatte med samme stykke papir i hånden, lønsedler og satiriske indslag.

Det kræver abonnement at læse denne artikel

Log ind på A4 Overenskomst
Glemt kodeord?