LR pixel

Efter massiv kritik:
Ansatte i regeringens nye callcenter sikres overenskomst

20210115-130918-L-1920x1239we
HK Service Hovedstaden og Udbetaling Danmark under ATP, som står for ansættelsen af de 700 nye medarbejdere, har netop indgået en overenskomst, som sikre de ansatte en række vilkår.  Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
21. jan. 2021 14.44
Arbejdet med at opspore kontakter til coronasmittede danskere styrkes inden længe med 700 medarbejdere, som bliver en del af et nyt et callcenter, der skal styrke arbejdet, meddelte regeringen i denne uge. Nu sikres de ansatte en overenskomst.

Når regeringen inden længe opfører et callcenter med 700 medarbejdere, som skal styrke arbejdet med at opspore kontakter til coronasmittede danskere, vil de alle blive dækket af en ny overenskomst. 

HK Service Hovedstaden og Udbetaling Danmark under ATP, som står for ansættelsen af de 700 nye medarbejdere, har netop indgået en overenskomst, som sikre de ansatte en række vilkår. 

Overenskomsten sikrer blandt andet, at vikarene har ret til at arbejde hjemmefra, de er sikret løn under sygdom og genetillæg for aften- og weekendarbejde. 

LÆS OGSÅ: Forbund: Staten omgår funktionærloven

Allerede abonnent?

Glemt kodeord

Få adgang til

A4 Overenskomst

1 Bruger

4.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)

Adgang til den nyeste viden inden for fagpolitik, ligeløn, social dumping, konflikter, EU og forhandlinger

Få adgang nu

3 Brugere

8.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
√
Adgang til dig og
2 kollegaer
√
Du er i gang på
2 minutter

Kun 2.949 per person/år

Få adgang nu

5 Brugere

12.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
Adgang til dig og
4 kollegaer til en stor
besparelse

Kun 2.569 per person/år

Få adgang nu
A4 Overenskomst
Allerede abonnent?

Glemt kodeord