LR pixel

Fagforbund på Facebook:
Her er vinderne og taberne

Lasse_Perrild
Lasse Perrild, der er partner i Common Consultancy, forklarer, at målgruppekendskab er afgørende for, at forbundene får succes på Facebook. Foto: Common Consultancy
12. jan. 2021 06.04
En ny analyse viser, at det er de forbund med et stærkt fagligt fællesskab og en smal målgruppe, der har størst succes på Facebook, mens de store forbund med en bred medlemsskare har sværere ved at få medlemmerne til at agere. Analysen viser også, at de offentligt ansatte interagerer langt mere end de privatansatte.

Nyhedsbreve og fagblade er langt fra nok, når fagforbundene skal kommunikere med deres medlemmer.

Det ved de naturligvis godt, og der findes formentlig ikke et fagforbund, der ikke har en facebookprofil.

LÆS OGSÅ: Corona sætter en stopper for frivilligt arbejde: 'Det er frustrerende'

Men en ny analyse fra Common Consultancy og Analyse & Tal viser viser, at der er stor forskel på, hvordan fagforbundene bruger de sociale medier, og på hvor aktive medlemmerne er.

Allerede abonnent?

Glemt kodeord

Få adgang til

A4 Overenskomst

1 Bruger

4.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)

Adgang til den nyeste viden inden for fagpolitik, ligeløn, social dumping, konflikter, EU og forhandlinger

Få adgang nu

3 Brugere

8.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
√
Adgang til dig og
2 kollegaer
√
Du er i gang på
2 minutter

Kun 2.949 per person/år

Få adgang nu

5 Brugere

12.849,-

OM ÅRET
(ex. moms)
Adgang til dig og
4 kollegaer til en stor
besparelse

Kun 2.569 per person/år

Få adgang nu
A4 Overenskomst
Allerede abonnent?

Glemt kodeord